Celiaci supărați pe tricourile Zara

1458563046-1458334104-carz5vsw0aaogtt

Cum e posibil ca un brand de haine să supere o comunitate a persoanelor care sunt supuse unor restricții alimentare? Ei bine, se poate, atunci când dietele serioase sunt luate în derâdere sau sunt considerate doar trenduri.

Glutenul, în cazul de față, a fost pentru câțiva ani (și încă mai este punctual) considerat dușmanul greutății și o ultimă rezoluție culinară pentru persoanele care țin diete de slăbit. Până la proba contrarie, când s-a demonstrat prea bine că dieta fără gluten este o necesitate pentru cei identificați cu boala celiacă, alergie sau intoleranță la gluten. Un aspect de care nu prea ne vine să râdem, mai ales când suntem în situația asta. De asemenea, scoaterea glutenului din alimentație nu prea te ajută să slăbești dacă îl înlocuiești cu produse etichetate ”gluten-free”. Acestea din urmă au de cele mai multe ori, mai multe calorii, încercând să li se redea prin tot felul de aditivi, același gust ca și când ar avea gluten.

Zara s-a gândit că un mesaj precum ”Are you gluten free?” pe un tricou, e destul de cool și popular printre domnițele înnebunite după standarde de fotomodel, neștiind la ce sacrificii zilnice sunt supuși cei care sunt NEVOIȚI să consume gluten-free. Cineva le-a atras atenția, printr-o petiție care a strâns 53 000 de semnături, că nu e ok modul în care se folosesc de o problemă serioasă pentru vânzări și imagine. Ulterior, au scos linia de tricouri de pe piață și și-au cerut scuze public. Mă bucur că s-a culminat astfel și că o voce puternică a oamenilor ajunge să aibă un cuvânt important de spus pentru niște companii gigant, rareori conștiente de problemele reale care se află în lume.

Sursă poză și text: aici 

 

Share

Lasă un răspuns