Gustări energizante cu psyllium și banane

IMG_0130

De când mi-am pus în gând să pregătesc sâmbăta ceva bun, am zis că cel mai bine încep cu rețetele salvate în bookmark și uitate acolo. Dacă data trecută a fost vorba de pizza cu blat de conopidă, azi am pus la bătaie pentru blog niște gustări energizante pentru o săptămână ce se anunță plină ochi.

Tărâțe de psyllium, unt de arahide, banane, merișoare și puțină miere de albine: toate combinate, amestecate bine și transformate în biluțe mici. Le ții la frigider și le arunci în geantă înainte să pleci cu un fruct, sau 2, pentru gustarea dintre mese.  Cam asta-i toată filosofia, însă curiozitatea la mine a venit de la psyllium. Foarte târziu am auzit de el, pe când am auzit și de gluten de altfel, iar în mintea mea, pentru mult timp orice era ”tărâță” era egal cu grâu, cereală, deci pericol. Ulterior am fost informată că doar numele e amenințător, însă Tărâța de Psyllium nu conține gluten. Ba chiar, provine dintr-o plantă cerealieră din India, foarte bogată în fibre și recomandată în probleme digestive sau cu inima.

Vă mărturisesc că prima oară l-am testat în pâinea fără gluten de la MamaPan, iar acum mi-am făcut curaj să-l introduc cum se cuvine în alimentație. Știu că este recomandat ca în urma consumului de psyllium să bem foarte multe lichide, deci probabil am să mănânc gustările chiar în prima parte a zilei, alături de suc de fructe sau ceai. Astăzi am trișat și am mâncat câteva târzior, chiar înainte să mă apuc de scris și deja simt că nu-mi mai vine să consum nimic până mâine. Sunt mult mai multe variante de rețete pentru astfel de gustări energizante, numai bune pentru a nu mai fi tentat de covrigul de la colț. :)

 

 

 

Share

Lasă un răspuns